Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învățământ, precum și în serviciul de educație timpurie complementar, cuprinde următoarele documente, conform art. 6 din metodologie:
a) copie după certificatul de naștere al copilului;
b) copie după actele de identitate ale părinților/reprezentantului legal;
c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului, pentru programul de tip prelungit;
d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice de înscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere.
La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente:
a) adeverință de la medicul de familie, în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ;
b) avizul epidemiologic sau dovada de vaccinare, întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății privind intrarea copilului în colectivitate, eliberat(ă) de medicul de familie al copilului înainte de începerea frecventării unității, potrivit art. 7.
În situația în care numărul cererilor-tip de înscriere primite este mai mare decât numărul de locuri libere, comisia selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și specifice.
Criteriile generale de departajare care se aplică pentru nivelul preșcolar sunt următoarele:
a) copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la data de 1 septembrie;
b) domiciliul/reședința copilului sau locul de muncă al unuia dintre părinți/reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde se depune cererea-tip de înscriere;
c) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal urmează o formă de învățământ la zi;
d) existența unui document care dovedește că copilul beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială, stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
e) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală) sau a unui document care atestă că părintele/reprezentantul legal are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);
f) ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului lucrează, sau cel puțin unul dintre aceștia se încadrează într-una dintre următoarele situații:
(i) pensionat în conformitate cu prevederile legale;
(ii) posesor al unui certificat de handicap;
(iii) șomer aflat în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă;
g) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a unui certificat de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;
h) existența unui frate sau a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.